Halls Gap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Halls Gap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Halls Gap

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

23 Maart 2012 | Australië, Halls Gap

Halls Gap,

Donderdag 22 maart. Op naar Grampians National Park. Dit keer er in 1 keer heen gereden zonder van alles te bekijken. 154 km . Vlak voor Halls Gap geluncht bij het lake Bellfield en stonden om half drie op de camping. Een mooie natuurcamping waar de kangaroes bij je camper komen en de kakatoo’s je camper zelfs in vliegen op zoek naar eten. Wij hebben dus weer genoeg huisdieren om ons heen.
Werden door een Australische beheerster geholpen en even later kwam er nog een jonge vrouw bijstaan. Zij bleek Nederlandse te zijn en morgen tekenen zij en haar man de overdracht van de camping zodat zij vanaf morgen de eigenaars zijn . 13 jaar geleden is zij als backpacker aan een Australische man blijven hangen. Vanmiddag kwam haar vader even bij ons op visite en die vertelde dat hij het eerste jaar er heel veel moeite mee had gehad dat zijn dochter naar Aussie was vertrokken. (gelukkig jij niet Ilse). Hij hielp hen nu met schilderen maar voornamelijk met het afbreken van de toiletgebouwen en de receptie. Het is hier natuurlijk naseizoen dus hopen zij het in september (voorjaar) allemaal weer opgebouwd te hebben.
Vrijdag 23 maart. Wij zouden het vandaag rustig aan doen maar nadat de was gedraaid was zijn wij toch maar weer op pad gegaan en hebben uiteindelijk toch nog 3 uur gewandeld/geklommen. Eerst naar het vvv om informatie gevraagd en daarna op weg naar de MacKenzie Falls. 220 treden eerst naar beneden en toen omhoog. Af en toe denken wij toch dat wij te oud voor zulke dingen worden. Daarna een prachtig pad gevolgd naar The Balconies ( rots dat op de bek van een krokodil lijkt.) Vervolgens naar de Boroka Lookout en vandaaruit konden we de camping zien liggen. Op de foto met de regenboog ligt de camping net voor de dam bij het bellfield meer.
Voor het aboriginal centrum hadden wij geen tijd meer dus dat komt morgen.
’s Avonds hadden wij net gegeten toen we werden uitgenodigd om een borrel te komen drinken op de overdracht van de camping. Erg gezellig met het eigenaars gezin, haar vader, goede vrienden, het personeel, nog een nederlands stel en wij . Dit stel met 2 jonge kinderen reisde 11 weken met een camper door Australie . Bijna dezelfde reis als ons maar dan met de camper naar Alice Spring. En nog 14 dagen rondrit bij Cairns.

• 23 Maart 2012 - 16:31

Geertje:

Wat geweldig dat die kakatoo's en kangaroos zo dicht bij je komen, genoeg vriendjes inderdaad! Pas maar op dat Senna deze foto's niet ziet, wordt ze nog jaloers ook.
    Mooie omgeving ook weer en wat leuk dat je toch overal ter wereld weer Nederlanders tegenkomt. Te vaak is natuurlijk niet leuk, maar zo'n gezellig avondje natuurlijk wel! Heb je ook eens ander praat, want jullie zullen nu zo langzamerhand samen wel bijgepraat zijn ha ha....
    Wij hebben hier nu trouwens ook prachtig lenteweer dus zalig genieten in de tuin!
    Doei, doei Geer

• 23 Maart 2012 - 18:15

Dora:

Wat zullen jullie je vaak nietig voelen in zo'n mooie omgeving. Wat leuk die kakatoes en kangaroes, gezellig anders ging je ons vast missen. Nog veel fun liefs Dora

• 23 Maart 2012 - 18:44

Ilse:

Jeetje wat een mooie foto's. Ik ben jaloers. Ik wil ook op de foto met kakatoo's. Neem maar eentje mee naar huis:)

• 23 Maart 2012 - 18:56

Jorrit,Joelle,David:

Hoi Imy en JH,
    wat een leuk bericht weer en bijbehorende prachtige foto's! Die kaketoe's zijn echt niet bang zeg! Wat grappig dat ze zo bij je komen zitten. En wat een prachtige foto van die kangaroe met jong. We hebben intussen bedacht dat David een wilde dieren kamer krijgt in het nieuwe huis (hij houdt nogal van olifanten, giraffen etc), dus tzt komen we nog wel wat foto's lenen van jullie om zijn kamer op te 'pimpen'.
    Heel fijn dat jullie reis zo goed en voorspoedig verloopt en leuk dat jullie zo vaak verslag doen naar ons.

Geniet er weer van he,

groetjes Jorrit, Joëlle en David.

• 23 Maart 2012 - 20:04

Johannes En Lusan:

Wat een geweldige foto's, wat een leuke ervaring om op zo'n natuurcamping te staan. Waar de kangaroos en kakkatoos voor je deur staan. Dat vinden wij hier niet in Nederland. En Johannes weet het nu zeker hij wil ook zo'n camera als papa want het zijn echt zulke mooie foto's! vooral die kangaroo die heel relax aan het liggen is! echt super! Veel plezier nog en doe lekker rustig aan.

Veel liefs

• 23 Maart 2012 - 20:33

Femke Grootveld:

Langsnavelkaketoes en geelkuiven op je schouders.....nu ben ik echt heeeeel erg jaloers,

Echt fantastisch!!
    Femke

• 26 Maart 2012 - 07:10

Mieke:

hallo luitjes. het houdt niet op met mooie verhalen, en prachtige foto's.
    ik geniet er van. wat leuk zo even met nederlanders zitten te borrelen in australie.
    en dan ook nog al die huisdieren om je heen. geweldig.
    goede reis verder. groetjes, mieke

• 26 Maart 2012 - 15:06

Oom Rein:

Er gaat denk ik iets niet goed,ik had meen ik al een verslag gemaakt van dit reisverslag. Zo niet dan maar een extra berichtje uit Leeuwarden. .Het is hier al dagen lang zonnig weer al is de wind wat koud, Noordewind en dan krijg je dat.Maar dat de zon er is doet de mensen goed. Het mag zo wel even blijven,hebben wij ook wat van jullie zonneschijn. Tot ziens!