Blue Mountains - Reisverslag uit Penrith, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Penrith, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

08 April 2012 | Australië, Penrith

Zaterdag 7 april. Op naar de Blue Mountains. Onderweg hoopten wij nog 2 dagen op de camping in Penrith te kunnen reserveren maar ze zaten voor de zaterdag al helemaal vol vanwege Pasen. Zondag konden wij gelukkig wel reserveren. De eigenaresse was zo vriendelijk om voor ons naar Katoomba (hoofdstad van de Blue Mountains) te bellen en gelukkig hadden ze daar nog een plaatsje voor ons. Uiteindelijk was dit een veel betere keus want de camping zat recht tegenover de kabelbaan , treintje en wandelpaden.
Op weg er naar toe kwamen wij in een 20 km lange file terecht Zodat wij pas om 14.00 uur in Katoomba aankwamen. Gegeten en de wandelschoenen maar weer aan. De kabelbaan en het treintje konden wij wel vergeten want daar stond zo’n lange rij wachtende mensen dat wij voor sluitingstijd niet meer aan de beurt kwamen. Hebben nu een prachtige wandeling naar de “three sisters” gemaakt. Dit zijn 3 rotsen naast elkaar en de legende is dat een vader zijn 3 dochters omtoverde tot 3 rotsen ter bescherming voor het gevaar maar ze daarna niet meer terug kon toveren. De wandeling was goed te doen maar de laatste 10 minuten die naar beneden moest klimmen om bij de rotsen te komen was weer in file vorm. Hierdoor had ik gelukkig geen last van hoogtevrees want de steile trappen naar beneden stonden vol met mensen.

Paaszondag 8 april. Vroeg opgestaan om niet in de rij te hoeven staan bij het treintje. Om half 10 konden wij gelukkig zo doorlopen om de steile treinrit te ervaren. Dit is de steilste treinrit ter wereld. Het heeft een helingsgraad van 54 graden. Naar beneden is dus het spannendst. Daarna kun je uit 3 wandelingen kiezen die door het regenwoud zijn aangelegd. Heel veel verschillende soorten eucalyptus bomen, varens en palmbomen. Omdat er zo weinig mensen waren kon je de vogels prachtig horen fluiten.
Mooie wandeling en daarna met de kabelbaan weer naar het beginpunt waar inmiddels al weer rijen mensen voor de kassa stonden.
Op de camping in Penrith hebben wij de hele middag tassen ingepakt , was gedraaid en de camper schoon gemaakt. JH was zo fanatiek bezig dat het leek alsof hij dit de mooiste dag van de vakantie vond.
Laatste nachtje camper.

Paasmaandag 9 april. Camper inleveren nadat wij eerst nog even het huis opzoeken waar Ilse 4 jaar geleden heeft gewoond. Daarna nog een nachtje in het hotel in Sydney om dinsdag naar de Outback te vliegen. Waarschijnlijk schrijven wij pas volgende week zaterdag of zondag weer een verslag.

• 08 April 2012 - 16:46

Peter, Alm@ En Milan:

Dag Imy en Jan Herman,

Deze Paasdagen zullen jullie je altijd blijven herinneren...!
    Geweldig dat jullie zo genieten; Milan heeft heimwee en wij krijgen er alleen maar meer zin in om ook ooit eens die kant op te gaan. Voorlopig volgen we jullie belevenissen. Veel plezier en tot spoedig Imy... nog maar niet aan denken...

• 08 April 2012 - 21:03

Dora:

ga je verslagen missen, goede reis verder en nog fije dagen doeg

• 11 April 2012 - 11:26

Ype:

Terwijl ik met dit berichtje bezig ben besef ik mij dat Imy over een week op dit tijdstip ongeveer bij ons aan tafel zit.Nou niet bepaald een leuk vooruitzicht dacht ik zo.De staatsloterij was ook weer niks zodat jullie binnenkort weer vrolijk naar het werk kunnen.Na deze opbeurende woorden wens ik jullie nog een fijne week en tot straks.

• 14 April 2012 - 10:03

Oom Rein:

Ik weet niet zeker of dit jullie laatste verslag was.Daarom toch even een berichtje.Ik weet dat jij Jan-Herman weer naar het schip moet. Maar dan hoop ik je over ca 5 weken weer te zien.Het zal wel weer wennen moeten van uit de campt naar het schip.Maar je hebt zoals ik dit alles heb bekeken dan was het een fantastische vakantie en hebben jullie echt genoten.Imy, ik hoop dat je een goede reis terug hebt en hoop je binnenkort weer te zien.