Doorreis - Reisverslag uit Bright, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Doorreis - Reisverslag uit Bright, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Doorreis

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

27 Maart 2012 | Australië, Bright

Doorreis

Zaterdag 24 maart , Nga Keenatt, of te wel welkom bij ons volgende verhaal over Australië. Dit stond bij de ingang van het Aboriginal park ,Brambuk, dat wij ’s morgens bezochten. Je kon in het hoofdgebouw een film bekijken over hun levenswijze en er was natuurlijk een souvenirwinkel waar ze prachtig beschilderde voorwerpen hadden.
Van de campingbeheerster kregen wij nog kortingsbonnen mee voor vrienden uit Nederland die ook naar deze camping willen. Nu niet allemaal tegelijk reageren graag.
Lusan en Johannes mochten jullie hier ooit komen dan zou zij speciaal voor jullie zorgen.
Daarna doorgereden naar een camping in Bacchus Marsh. Dit keer hadden wij uitzicht op de vogels maar dan in een volière. JH dus weer gelijk enthousiast om thuis ook een volière te beginnen. Gelukkig komt hij pas in Mei thuis en dan is hij het vast wel weer vergeten.
Zondag 25 maart. Eerst naar het verhuurbedrijf in Melbourne gereden(45km) om schoon beddengoed te halen en vroegen of wij een kacheltje konden huren. Blijkt dat de airco ook de verwarming is. En dat hebben wij beslist nodig want het is de afgelopen dagen behoorlijk koud geweest.
’s Middags kwamen wij op Philip Island aan waarna wij naar een pinguïn parade op het strand wilden gaan. Dit bleek zo’n toeristische attractie te zijn dat wij het maar hebben overgeslagen. Er kunnen 4000 mensen op een tribune zitten en dan worden er grote schijnwerpers op het strand gericht en zo kun je de pinguïns zien. In plaats daarvan zijn we naar een koala park geweest. Ook hier lagen alle koala’s te slapen maar dat is niet vreemd als je bedenkt dat ze 20 uur per dag slapen. Het verteren van de eucalyptusblaadjes kost hun 10 dagen en dat kost hun veel energie. Ze produceren 70 tot 100 keuteltjes per dag en die vielen dan ook aan alle kanten om je heen.
Wij hadden geluk dat er een 4 maanden oude koala heel actief was zodat wij weer heel wat foto’s konden maken. Bovendien hebben wij weer een nieuwe papegaai gescoord.
De Galah Eolophus Roseicapillus (dit speciaal voor Femke).
Daarna het eiland rondgereden en kwamen wij nog bij het punt de Nobbies uit. Hier zouden wij zeehonden moeten zien maar helaas ze waren vast op vakantie.
Maandag 26 maart. Weer een doorreis dag. Ditmaal van Philip Island naar Brainsdale.
JH vond dit wel aardig maar ik vond het een saaie dag. Tussen de middag nog geluncht bij een historische draaibrug. ’s Avonds nog even door het plaatsje Brainsdale gelopen.
Morgen op weg naar de snowy mountains dus weer een heel ander stuk Australië.

• 27 Maart 2012 - 15:18

Johannes En Lusan:

Jullie hebben weer veel gezien en gedaan. En wat weer een prachtige foto's. Het lijken net kaarten uit een winkel!
    Veel plezier bij snowy mointains.

Liefs

• 27 Maart 2012 - 16:56

Dora:

Hier is het echt lente nu Ymie. Mooie foto's.OANT GAUW dit betekent tot gauw liefs Dora

• 28 Maart 2012 - 17:35

Erna:

Hallo Imy en JH.
    Ik heb via Dora vandaag {pas} jullie site ontdekt. Wat leuk om jullie zo te volgen en wat maken jullie veel mee! Ook heb ik genoten van de prachtige foto's. Veel mooie natuur en bijzondere dieren.
    Hoe zit het daar met het shoppen Imy?
    Het is hier nu prachtig weer en we konden lekker buiten zitten maar morgen is het weer gebeurt en kan de dikke jas weer aan. Carla is weer terug uit Thailand en dat heeft haar goed gedaan. Ze ziet er veel beter en uitgerust uit. Ik wens jullie nog hele mooie en spannende dagen toe!Tot horens.
    Groetjes, Erna

• 29 Maart 2012 - 10:25

Truus:

wauw wat een mooie foto's. geniet er nog lekker van! hier is het nu echt lekker weer.

• 30 Maart 2012 - 14:37

Oom Rein:

Even een reactieop jullie verslag, wat leuke beesten in de bomen. Is dat in een soort park of zijn gewoon in het wild te zien. Jan Herman, Leuk even een berichtje van jou te krijgen. Met mij gaat het redelijk, ik heb weer last van zenuwpijn in mijn bovenkaak en dat is niet aangenaam.Verder gaat het redelijk al zijn vooral de avonden eenzaam. Maar je moet door. Ik hoop dat jij ook geniet van deze vakantiereis, het is voor jouw ook nieuw. Het mooie weer is hier even op, het is nu weer kouder . De laatste schaatswedstrijden zijn vorige week geweest. Nederland won de ploegachtervolging bij de dames en de heren. Sven Kramer won de 5000 en Bob de Jong de 10.000. Verder waren er nog wat 2e en 3e prijzen voor o.a.Ireen Wust, Marrit Leenstra en Tijsje Oenema bij de dames. We hebben nog niet een nieuwe regering,Wilders lag dwars.

• 30 Maart 2012 - 19:03

JJD:

Hoi Imy en JH,

terwijl jullie lekker relaxt door Australie cruisen, hadden wij hier een druk weekje met crisisdiensten, voorbereidingen voor open huizen route en andere bezigheden...
    Als we jullie mooie foto's weer zien zouden we zo ruilen hoor! Maar goed wel een beetje ver vliegen... Bewaar die campingbonnen maar, wie weet of we nog eens gaan.
    Leuk ook die rose kakatoe; die heeft Femke ook in de voliere gehad. Wel een werk hoor, vogels houden; denk maar goed na voor je zoiets begint!!

Grappig ook die foto van Imy die een koalabeer kroelt... Hebben jullie al leuke souvenirs gekocht daar?

Nou, veel plezier nog gewenst hoor,

liefs en groetjes van
    Jorrit, Joelle en David

• 30 Maart 2012 - 19:03

JJD:

O ja en nog bedankt voor jullie kaart die we vd week binnen kregen en ook nog die voor Jorrit's verjaardag; hij kreeg hem op 13 maart, dat vonden we supersnel na jouw vertrek, Imy!

Groetjes...

• 31 Maart 2012 - 07:25

Peter En Alm@:

Dag Imy en Jan Herman,

Het is wel stil hoor bij de buren... , maar fijn te weten dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Afgezien van de kou lijkt, gezien de prachtige foto's(!), ook het weer goed. Zo'n zonnetje maakt toch mede een vakantie!!!
    Nog even en we kunnen genieten van de tulpen in jullie tuin!

Groeten, voorzichtig en vooral veel plezier gewenst, de buurtjes

• 01 April 2012 - 13:11

Femke Grootveld:

Hoi Imy en JH,

Bedankt voor de prachtige foto van de rose kaketoe. Mijn heimwee groeit....
    Maar hoe dan ook,jullie maken echt een fantastische reis zeg, het ziet er allemaal prachtig uit.
    We hopen een keer jullie foto's/film? te kunnen bekijken,

groetjes, Femke