Great Ocean Road 1 - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Great Ocean Road 1 - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road 1

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

20 Maart 2012 | Australië, Port Campbell

Great Ocean Road 1

Dinsdag 20 maart werden wij gewekt door de storm. Omdat het nog vroeg was konden wij weer genieten van de zonsopgang. Vandaag ging de reis van Apollo Bay naar Port Campbell. Gister voornamelijk kust nu rij je door het gematigd regenwoud. Na 20 km sla je af naar Cape Otway. Cape Otway steekt uit in de Indische Oceaan en hier staat de oudste vuurtoren van Australië. (1848) JH zou hier wel tot zijn pensioen hoofd vuurtorenwachter willen worden. Vlakbij de vuurtoren kon je ook de telegraafpost en de werkplaats van de vuurtorenwachter bekijken en de seinvlaggen gaven het woord Cape Otway aan. Tevens kwamen de Aboriginals hier graag samen. Er naar toe rijdend reed je door het natuurpark Cape Otway met prachtige grote varens en ook hier zag je weer de kale eucalyptusbomen waar de koala’s in zaten.
Daarna door gereden naar de 12 Apostles. De door de golven uitgesleten overblijfselen van de oude kustlijn. Vroeger waren het inderdaad 12 rotsen maar inmiddels zijn het er nog maar 9. ’s Avonds lekker door het stadje Port Campbell geslenterd. En voor het eerst Kangaroo biefstuk gegeten.

• 20 Maart 2012 - 12:13

Prepensionaris+Joke:

Even op Google gekeken, prachtige witte vuurtoren. Kan me voorstellen dat JH daar wel wil blijven. Mooie omgeving. Nu het weer nog een beetje mee, begrijp ik. We genieten van jullie verhalen en foto's. Wilbert en Joke

• 20 Maart 2012 - 12:40

Ilse:

oeh kangaroo is lekker:) En ben je al verslaafd aan de timtams?

• 20 Maart 2012 - 14:58

J-J-D:

Jullie weer mooie dieren in het wild gezien (wat een prachtige rosella's!), wij vandaag in de dierentuin! Het was heerlijk weer en toen we langs de wallaby's liepen (kleine kangaroetjes) moesten we natuurlijk wel even aan jullie denken... Het weer is hier prachtig momenteel, dus we boffen.

Groetjes en tot het volgende bericht,

Jorrit, Joëlle en David

• 20 Maart 2012 - 16:33

Geertje:

Leuke verslagen en mooie foto's hoor, het is net alsof je de reis zo zelf ook een beetje maakt, zij het op afstand. Maar kangaroobiefstuk vind ik wel een beetje zielig hoor..... zulke leuke beestjes! Zo'n Koalabeertje mogen jullie trouwens ook wel voor mij mee nemen als souvenier, bevalt misschien beter dan de katjes hi hi.....
    Morgen is het hier lente en als het goed is gaan de temperaturen dan ook wat omhoog, wordt tijd want de wind is nog guur. Ik werk wel in de tuin, maar de jas moet nog steeds aan.
    Nou, maar weer lekker verder genieten en tot de volgende keer.
    Tuut, Geer

• 20 Maart 2012 - 16:57

Dora:

Hi, Imy en lover, wat een vakantie, wat leuk jullie zo te volgen met de foto's en verhalen. Ik geniet daar erg van. Als je terug komt wil ik heel graag alles zien. Geniet maar dat doe je wel. Dit is echt paradijsleventje. tot gauw liefs Dora

• 21 Maart 2012 - 10:43

Hermine:

Wow, wat is het daar prachtig!
    En wat fijn om te zien hoe jullie genieten, en ons laten meedelen! Liefs, Hermine

• 24 Maart 2012 - 17:49

Oom Rein:

De 2e foto roept bij mij herinnerigen op aan Vlieland, vlak bij de vuurtoren hebben Matty en ik heel vroeger een week in een pension doorgebrachgt. Dat was wel wat kleiner, hoor maar de toren lijkt er veel op. Groetjes uit de Heggewinde.