Camper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Camper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Camper

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

11 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Zaterdag 10 maart hebben wij de camper opgehaald.
Tot onze verbazing kregen wij een gloednieuwe camper mee met nog maar 37 km op de teller.
Alle pannen e.d. moesten nog uitgepakt worden. Het ziet er allemaal geweldig uit. JH is helemaal blij want het is een mercedes.
Gelijk voor een week boodschappen gedaan maar de prijs was alsof je in Nederland voor een maand in had geslagen.
Daarna een camping in de buurt gezocht. Blijkt dat je in de grote steden moet reserveren in het weekend want de campings zitten dan vol. Gelukkig mochten wij op het parkeerterrein overnachten want de dichts bij zijnde camping die plaats had was 1 uur rijden van de stad af.
Zondag lekker rustig aan gedaan. 'S middags naar de kust van Melbourne gereden en daarna naar de buitenwijk St. Kilda. Hier het Luna park bezocht uit 1912. De ingang is in de vorm van een lachend gezicht en de Scenic railway van hout en ijzer staan beiden op de monumentenlijst. In 2001 is het in de oude staat gerestaureerd.
Daarna langs de boulevard gelopen richting Melbourne . Ook nog even over de oude pier uit 1857 gelopen. Aan het uiteinde waren rotsblokken waar pinguins zich verstopt hielden. Je zag iets bewegen maar daar hield het ook mee op.
Morgen vroeg opstaan voor de overtocht met de boot naar Tasmanie
Iedereen heel hartelijk bedankt voor de leuke berichten op de site

• 11 Maart 2012 - 12:48

Mieke:

hallo wat fijn voor JH dat het een mercedes is. hij blij.het klinkt allemaal weer helemaal geweldig wat jullie beleven daar.
    houen zo.erg leuk om te lezen wat jullie doen. groetjes, mieke.

• 11 Maart 2012 - 15:41

Josephien:

Gek idee dat je schrijft wat jullie zondag hebben gedaan, terwijl wij nog heel wat uurtjes te gaan hebben.
    Groetjes ook van Gerard

• 11 Maart 2012 - 16:34

Afz Dora:

Maar een HY bus van Citroen is ook leuk hoor JH. Wat heerlijk dat alles zo lekker nieuw is. Veel plezier nog lfs Dora

• 11 Maart 2012 - 16:40

Dora:

He ym maar er gaat toch niets boven een lekkere sauna met M en mij.Vang een koalabeertje voor mij. lfs Dora

• 11 Maart 2012 - 17:36

Siep En Ger:

Hoi Jan Herman en Imy.
    Wat een bofferds zijn jullie met een nieuwe camper op pad te gaan en dan ook nog een mercedes! Het kon niet mooier!!Fijn dat jullie zo genieten en dit is nog maar het begin van de reis! Tevens fijn dat wij zo mee genieten van de enthousiaste verhalen.Jullie hebben schitterend weer heb ik gezien. Vandaag was het hier ook een beetje voorjaar en wij hebben voor het eerst weer buiten koffie gedronken en een hapje gegeten. De komende dagen is de voorspelling best goed voor Nederland. Geniet van de overtocht.
    Veel liefs uit Drachten.

• 11 Maart 2012 - 18:28

Johannes En Lusan:

Hoi Papa en Mama,

Wat een leuke verhalen weer allemaal. En wat boffen jullie met een nieuwe camper:). Geniet van de week op Tasmanië en wij kijken weer uit naar jullie volgende verhaal

Liefs

• 12 Maart 2012 - 11:12

Ilse:

Hallo papa en mama, Wat een luxe een nieuwe camper. Papa's vakantie kan niet meer stuk zeker? Heel veel plezier op Tasmanie. liefs Ilse

• 12 Maart 2012 - 13:50

J-J-D-..:

Hoi Imy en JH,

leuke berichten weer uit Australie. Jorrit is bij jullie al niet meer jarig waarschijnlijk; bij ons nog wel!
    grappig idee dat jullie al de nacht ingaan, terwijl hier nog volop de zon schijnt.
    Hele mooie dagen weer gewenst en hopelijk is jullie fotokaart niet te snel vol!
    Liefs en groetjes,

Jorrit, Joëlle, David en ...

• 12 Maart 2012 - 15:29

Oom Rein:

Hartelijk dank voor jullie verslag, het lijkt allemaal goed. Jullie hebben al veel gezien. Begrijp niet waar het parkeerterrein is, krijg de indruk dat jullie Sydney hebben overgeslagen. Jan-Herman, je hebt een mooi wintertje gemist. Imy weet er van. Hartelijke groeten uit Leeuwarden.

• 12 Maart 2012 - 16:30

Karel-Hiltje:

Wat fijn dat jullie een mooie nieuwe mercedes camper hebben gekregen.
    Met Senna en Figor samen gaat het prima. Senna voelt zich lekker thuis en ze gaan vermaken zich samen goed.
    Geniet van het prachtige land en van jullie vakantie want voordat je het weet is het al weer voorbij.

• 13 Maart 2012 - 11:44

Wim En Hinke:

Hallo Jan Herman en Imy.
    We kregen van Lusan een mailtje met de site zodat we jullie op je reis kunnen volgen. Dat gaan we natuurlijk zeker doen. We hopen dat jullie er heel erg van genieten en we kijken uit naar de volgende berichten.
    Groeten van Wim en Hinke

• 15 Maart 2012 - 18:38

Peter En Alm@:

Alweer ruim een week onderweg ... fijn dat jullie zo genieten; prachtige verhalen en mooie foto's!