Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Imy

Blijf op de hoogte en volg Imy

15 Januari 2013 | Indonesië, Ubud

Bali

Op 10 jan. allebei na een goede vlucht aangekomen op Bali. Op het vliegveld stond de chauffeur al te wachten en bracht ons in 1½ uur naar het huisje in Ubud.
Een aangename verrassing. Een prachtig huisje met een heerlijk zwembad waar wij de afgelopen dagen heel veel gebruik van hebben gemaakt. Het huisje ligt buiten Ubud en je hoort ’s avonds de stilte. Heerlijk om ’s avonds nadat wij uit eten zijn geweest hier terug te komen en dan op het terras te zitten genieten. En daarna heerlijk in ons hemelbed lekker slapen. Hoe romantisch wil je het hebben
Elke ochtend worden wij verwent door heel vriendelijk personeel met een ontbijt op het terras (een ander)dat uitkijkt over de rijstvelden. Kortom geweldig.

11 Jan. zijn we het centrum van Ubud wezen bekijken. Eerst het paleis, daarna de markt en vervolgens de watertempel. De tempel Taman Kemude Saraswati ligt midden in een lotusbloemenvijver Hier hebben wij heerlijk geluncht en mooie foto’s kunnen maken van de tuinmannen die in het water stonden om de dode waterleliebladeren te verwijderen.
Elke avond rijdt de chauffeur ons naar een ander restaurant en elke keer is het weer geweldig . Voor 25 euro heb je voor, hoofd en nagerecht en alle drankjes voor 2 personen. Voor ons heel goedkoop maar hier zit je dan in een heel luxe restaurant.
Kees jij zou je hier echt kunnen uitleven op die prachtige gerechten.

12 Jan. Omdat Lusan jarig is hebben wij ons zelf maar getrakteerd op een dagtrip.
De chauffeur van de villa rijdt ons rond dus we zijn niet aan tijd gebonden.
Eerst naar de olifanten grot (Goa Gajak) Daarna naar prachtige rijstvelden en naar een koffieplantage. Dit was het hoogtepunt voor JH. Wij werden uitgenodigd om 10 verschillende soorten koffie en thee te komen drinken (in de hoop dat je daarna in de winkel iets ging kopen) en je kon een kopje luwak koffie kopen dat alleen op Bali gemaakt wordt. Hier koste het 4 euro en als je het in Melbourne drinkt moet je er 40 euro voor betalen. In de film Bucket List waarin de hoofdrol speler een lijst afstreept wat hij in zijn leven gedaan wil hebben komt deze koffie ook voor. JH heeft nu ook de eerste streep op de lijst kunnen zetten. De luwak kat eet de gewone Balinese koffieboon en door de enzymen in zijn maag wordt de boon van smaak veranderd. De kat poept de boon onverteerd weer uit en daarna wordt er Luwak koffie van gemaakt.
Op deze plantage hebben wij heel veel andere bomen en planten bekeken. De koffieboon, de bananenplant ,de cacaoboom, vanilleplant, mango, papaja, kokosnoot, jacketfruit, pepers te veel om op te noemen. Maar allemaal prachtig om te fotograferen.
Daarna naar de Tirta tempel. Omdat het een feestdag was,1 van de velen, konden wij aanschouwen hoe de mensen om zegeningen vroegen. Dit vond ik geweldig om te zien.
Als laatste een soort gerechtsgebouw waar vroeger de koning het vonnis uitsprak. Dit gebouw heeft prachtige plafondschildering. Dit is in de plaats met de mooie naam Klungkung .
Ook zijn wij nog naar de Baturvulkaan geweest maar doordat het net geregend had zat deze in de dichte mist. Ook het grootste meer ervoor was weinig van te zien. Hier hebben wij geluncht. Een meer dan fantastisch rijstbuffet.
’s Avonds hebben wij heerlijk gegeten in onze eigen villa. Kun je gewoon bij de eigenaar opgeven wat je wilt eten. Een super dag.

13 Jan. Heerlijk uitgeslapen en lekker gezwommen. Daarna naar Ubud om een mooie wandeling te maken Eerst langs een rivier de Uos en daarna steil omhoog naar een hoog boven de dalen van de rivieren Uos en Campuan lopende bergkam. Alles was ontzettend groen. Deze prachtige kleur groen hebben wij nog nooit eerder gezien. (niet vast te leggen op de foto)
Wij zaten nog maar 5 min. in een restaurant om te lunchen toen het begon te hozen. Ook dit was weer prachtig om te zien. Heerlijke Indonesische tapas gegeten. Ons heel luxe laten ophalen door de chauffeur want het is niet meer droog geweest die dag.

14 Jan. Weer een dagtrip gemaakt maar nu het westelijke en noordelijke gedeelte van Bali bekeken.
Eerst naar de tempel Pura Taman Ayun een van de mooiste qua architectuur gebouwde tempel.
Daarna naar de grootste ristvelden van Bali. Ook prachtig maar het regende te veel om het op z’n mooist te zien.
Vervolgens een fruitmarkt(altijd goed voor de foto’s) en een botanische tuin. Er stond niets in de bloei en vanwege de regen dus maar in de auto blijven zitten.
Vervolgens naar de bedeplaats van de rijstboeren geweest. Pura Ulun Danu Bratan. Het ligt schilderachtig op de oever van het bratanmeer.
Als laatste werden wij naar de zee tempel Pura Tanah Lot gebracht. Hier moet je een prachtig uitzicht op de ondergaande zon hebben maar helaas---- het was zwaar bewolkt. Maar alleen al naar de branding van de zee te kijken was alweer een plaatje
Dit was weer een gouden dag ook al hebben wij zoveel regen gehad dat er veel straten onder water liepen. Ook wel weer een aparte ervaring.

15 Jan. Inpakken, zwemmen, dit stuk(je) schrijven en om 18.00 uur worden wij weer naar het vliegveld gebracht. Wij mogen gewoon tot zes uur in het huisje blijven en om 17.00 uur nog maar een maaltijd besteld. Hier kunnen veel landen nog wat van leren. Overal moet je er om 10.00 uur uit maar de mensen hier willen dat jij het naar je zin hebt.
Om 22.00 uur vliegen wij via Sydney naar Nieuw Zeeland

• 15 Januari 2013 - 08:08

Mieke:

he jongelui, het klinkt allemaal weer geweldig wat jullie beleven. k hoop dat jullie zijn uitgerust op bali. nu op weg naar nieuw zeeland. veel plezier samen. groetjes,mieke

• 15 Januari 2013 - 08:51

Jorrit, Joelle, David En Anna:

Dat klinkt weer als een droomreis! Hier is het landschap intussen omgetoverd in witte sneeuw, een een behoorlijk contrast met jullie dus.
    Geniet ervan en tot horens,
    groetjes Jorrit, Joelle
    David en Anna

• 15 Januari 2013 - 09:00

Siep En Ger:

Hallo Genieters.

Wat een prachtig verhaal en wat hebben jullie veel gezien in die paar dagen! Het klinkt als een paradijs op aarde hoor! Fijn dat jullie zo genoten hebben van dit alles. Het zal wel even wennen zijn dat je vanaf nu alles weer zelf moet regelen! Die tropische buien zijn inderdaad bijzonder om te zien, maar je wordt er ook door nat van.En al die heerlijke indische gerechten proeven lijkt me geweldig. Intussen is het hier winter geworden. Veel sneeuw in het zuiden van het land en vandaag de eerste marathon wedstrijd op natuur ijs. Eind van de week kan je waarschijnlijk in het hele land schaatsen.Maar ik wens jullie een zonnige tijd in Nieuw Zeeland toe!
    Veel liefs uit Drachten.

• 15 Januari 2013 - 10:22

Alma Littooy:

Hallo Imy en Jan Herman,

Wat een belevenissen en wat krijgen jullie mooie dingen te zien! Zo te horen genieten jullie enorm van alle ervaringen en het klinkt ook werkelijk als een sprookje allemaal!

Hier in Goutum is het koud (!); in de rest van het land sneeuwt het behoorlijk terwijl in Friesland een vaarverbod is afgekondigd ...

Rond het huis is alles rustig; de kachel doet het prima en houdt de temperatuur op 16'3 graden, de lichtjes staan aan of gaan keurig aan en uit, mijn auto staat op de oprit ... Alles lijkt bewoond; geen zorgen dus.

Een fijne voortzetting van jullie reis gewenst, doe voorzichtig!

Groeten Alma en familie

• 15 Januari 2013 - 13:37

Erna:

Hallo levensgenieters,
    Wat heb je een mooi verslag gemaakt Imy! Je kunt het zo bijna voor je zien en meebeleven.
    Ook de foto's zien er geweldig uit!
    Hopelijk genieten jullie ook zo in Nieuw Zeeland.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    Hier kunnen de schaatsen bijna uit het vet en dat is natuurlijk ook heel leuk!
    Veel plezier en tot horens.

• 15 Januari 2013 - 14:16

Thaddeus En Harmke:

Hoi JH en I, wat een prachtige foto"s en verslag. Wat een mooi land, maar 100 jaar terug!!! we hopen dat het vervolg ook zo geweldig wordt. hier is het hartje winter, maar dat wisten jullie al, las ik. morgen even naar de vlakte hier in Gytsjerk. lieve mensen, geniet van de reis en een dikke tut fan us. Tha-Ha

• 15 Januari 2013 - 16:19

Geertje:

Hoi,hoi
    Wat een belevenissen allemaal alweer in zo'n korte tijd.
    We hadden al even via de mail contact gehad, dus vanaf hier geen nieuws alleen dat het brrrr koud is maar door het kijken naar die mooie foto's heb ik het weer een beetje warm gekregen!
    Nu op naar Nieuw Zeeland en daar maar net zo genieten als op Bali! Maar Imy, beloof me één ding als je nu weer op de foto komt, zorg dan dat je eens wat anders aan hebt dan dat bloemetjesgeval!!! We hebben het er nog zo over gehad thuis en je zou erom denken maar gelijk op de eerste foto van jullie zie ik dat ding alweer, FOEI!! Nou dat was het wel geloof ik ha ha....
    Tuut voor beiden,
    Geer

• 15 Januari 2013 - 16:37

Frieda:

Hoi JH en I,
    Wat heerlik allemaal, zou er zo ook wel weer naar toe willen. Bali heeft een bepaalde sfeer waar je stil van wordt.
    Tanah Lot was ook zo indrukwekkend, zijn jullie ook bij de slang geweest die daar in een grot leeft. Apart hoor.
    Nieuw Zeeland heeft ook veel te bieden en daar gaan jullie ook zeker van genieten, daar is heel veel ongerepte natuur en alles gaat daar vrij rustig, behalve soms op de highway. Dus geniet met volle teugen. Ik heb genoten van je verslag op Bali en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs van Frieda.

• 15 Januari 2013 - 21:12

Rein Van Der Veen:

Bedankt voor je prachtige verslag,en dus nu al weer op weg naar Nieuw Zeeland. Het is fijn te zien dat jullie zo kunnen genietn vanalles wat je ziet. Het is hier nog steeds winter. vnnacht zal het waarschinlijk ca. 8 tot 9 graden vriezen.Elke dag de autoramen krabben in de kou.In de buurt van Den Haag is zeer veel sneeuw gevallen .In friesland en Groningen niets.Nog veel pleizier in de komende dagen|||Groetjes van rein van der veen.

• 17 Januari 2013 - 11:17

Ruud Matthes:

Hoi Jan Herman,

Sorry voor het storen, maar Reggie heeft weer rare vragen. Zou je mij hierover kunnen bellen?
    +31-10-713-0811

Groetjes,
    RuudM

• 17 Januari 2013 - 15:09

Dora:

Lieve ym en JH wat een belevenissen,en zitten wij hier in de winter zonder personeel en zonder prive zwembad. Wat leuk dat reisverslag met foto's ik geniet zo gewoon mee. Wat fijn dat jullie het zo fijn hebben dan is genieten van het leven niet zo moeilijk.Veel plezier in Nieuw Zeeland en ik zie uit naar het volgende verslag veel liefs knuffel Dora

• 18 Januari 2013 - 08:41

Lusan En Johannes:

Hey papa en mama, Na prachtige dagen in Bali zoals te lezen hierboven, zijn jullie, na wat vertragingen, alweer een paar dagen in Nieuw Zeeland. Bevalt het daar een beetje? en hoe bevalt de camper?
    Veel plezier nog en hopelijk zien wij snel weer een berichtje hierop:) Liefs

• 18 Januari 2013 - 12:42

Regina Flisijn:

Wat klinkt het allemaal fantastisch! Fijn dat jullie genieten en nog heel veel plezier!
    Groetjes!!

• 18 Januari 2013 - 16:38

Rein V,d Veen:

Het is hier nog steeds een beetje wnter. op devlakte wordt druk geschaatst mar de vaarten zijn nog niet vertrouwd.Gister is er iemand op de Grote Wielen door het ijs gezakt. met veel moeite is hij er uit gehaald. Misschien wordt morgen de Eernewoudetoct gehouden.Het blijt nog wel war winterig. Veeel pleizierin nieuw Zeeland Hartelijke groeten uit de Heggewinde.

• 20 Januari 2013 - 20:28

Josephien:

Hoi Imy en Jan Herman, wat een prachtige verhalen en plaatjes, wat bof ik dat ik hier ook van mee kan genieten. Groetjes, Josephien

Tags: Bali