Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

06 April 2012 | Australië, Sydney

Sydney

Woensdag 4 april met pijn in ons hart afscheid genomen van het prachtige plaatsje Kiama. Maar daarvoor kwam in de plaats natuurlijk Sydney waar we hoge verwachtingen van hebben dankzij Ilse. (en Lusan) Met de camper naar Bondi Beach gereden en daar heerlijk geluncht. Ook een gedeelte van de wandeling gemaakt langs de 3 baaien. Wij hebben alleen Bondi Beach en Bronte Beach gedaan. Ook wij zijn die prachtig gespierde lifequards die je toch echt in de tv serie zag niet tegen gekomen.
Daarna naar de camping bij de Lane Cove River gereden en van hieruit kun je met de trein naar het centrum.(10km). Dit is de enige camping die we besproken hebben omdat met Pasen iedereen er op uit trekt en de campings dus overvol zijn. Het plaatsje dat wij toe gewezen kregen was te klein voor ons vanwege een boom die in de weg stond en toen hadden ze nog maar 1 ander plaatsje. Gelukkig was dit een prima plek voor de komende 3 dagen. En voor het eerst sta je midden tussen de Nederlanders. Hebben weer hele leuke mensen ontmoet met indrukwekkende verhalen. En dan blijkt zes weken vakantie echt niets te zijn.

Donderdag 5 april . Een dagkaart gekocht zodat je de hele dag met alle treinen, metro’s, bussen en ferry’s kunt reizen. Op naar het Opera house. Werkelijk indrukwekkend en je blijft maar fotograferen. Wij hebben eerst maar eens rustig koffie gedronken met uitzicht op het Opera house. Wij snappen nu al waarom iedereen het hier zo naar de zin heeft. Het gaat er allemaal zo relaxt aan toe en het lijkt werkelijk of iedereen hier met vakantie is. Doordat wij ook weer stralend weer hadden lijkt alles natuurlijk ook nog veel mooier . Nadat wij het Opera house op alle mogelijke manieren bewonderd en gefotografeerd hadden zijn we naar de Botanische tuin gegaan. Ook hier vind je de rust terug. Overal zitten gezinnen of groepjes mensen op het gras te genieten van het mooie weer. Ook hier weer onder de indruk van de mooie bomen en planten.
Daarna met de Ferry heen en weer naar Manly gegaan zodat je vanaf de boot een prachtig uitzicht over de haven hebt en natuurlijk op Opera house en de Harbour Bridge. Manly is een wijk in Sydney zoals Bondi. Vooral voor surfers is het hier prachtig. Daarna de volgende ferry genomen naar Darling Harbour zodat je onder de Harbour Bridge door vaart. Darling Harbour is ook een heel gezellig en levendig stukje Sydney. Zijn via China Town (dit valt tegen als je China Town in Singapore hebt gezien) naar Paddy’s market. Dit is een overdekte markthal met allemaal marktkraampjes. Heel kleurrijk. Wij kwamen hier tegen vijven en dan gaat het sluiten dus morgen nog maar even terugkomen. Vlug met de bus naar Circular Quay waarvan de ferry’s vertrekken zodat wij vanaf het water en de overkant de stad in de avondschemer konden bewonderen. Al in de stad gegeten dus toen wij om 8 uur weer op de camping kwamen hoefde er niet meer gekookt te worden.

Vrijdag 6 april. Weer met de trein naar de stad. Opgereist. met een jong stel dat 3 maanden had willen blijven maar inmiddels de ticket omgewisseld hebben om naar Bali te gaan . Het leven in Australië werd hen te duur. Gewone levensmiddelen zijn ontzettend duur. Je koopt alles per stuk. 1 stengel prei kost bijv. 1 euro 60. Sla kost 3 euro 50 enz.
Vandaag op advies van Lusan over de Harbour Bridge gewandeld. Deze brug verbindt sinds 1932 het noorden met het zuiden van Sydney Je kunt ook over de boog van de brug wandelen onder begeleiding maar dat durf ik voor geen prijs. Het kost ook nog eens 180 euro p.p. maar je ziet de hele dag groepen lopen dus het zal echt wel de moeite waard zijn. Al wandelend kwamen wij vanzelf bij The Rocks. Dit is het hart van Historisch Sydney. Op deze rotsgrond verkondigde kapitein Arthur Philips in 1788 de stichting van Sydney Town, de eerste permanente Europese nederzetting in Australië. Tot 1970 was het hier erg armoedig maar daarna heeft men het op geknapt en nu is het een van de bekende toeristische attracties. Erg leuk om hier even op een terrasje te zitten. Daarna wilde ik naar het Queen Victoria Building dat als winkelcentrum gebruikt wordt maar helaas waren alle winkels gesloten vanwege goede vrijdag. De stad leek uitgestorven. Op naar de Sydney Tower. Maar omdat iedereen vrij is stond hier een lange rij en daar hadden wij geen zin in. Wij hebben tenslotte ook al de toren van Canberra bekeken. Wij hadden nog wel kunnen lunchen in het draaiende restaurant maar dit koste 50 euro p.p. en daar waren wij te krenterig voor.
Nog naar Paddy’s market geweest en alvast gekeken in welk hotel wij maandagavond slapen en toen was de dag alweer voorbij.
Wij hebben maar een kleine indruk van Sydney gekregen maar zijn echt onder de indruk. Een geweldig mooie stad.
Morgen vertrekken wij naar de Blue Mountains.

Vanuit Australie wensen wij iedereen hele fijne paasdagen toe.

• 06 April 2012 - 12:34

Jan En Joke Otter:

Plaats dan wel niet iedere keer een reactie maar we volgen jullie nog steeds op deze prachtige reis. Als je straks thuis bent hoef je niets meer te vertellen want we krijgen steeds uitgebreide verhalen en foto's te zien. Leuk om jullie zo te volgen. Heel veel plezier nog.

• 06 April 2012 - 12:49

Hermine:

Wat mooi is het daar... werkelijk prachtig om te zien hoe jullie genieten! Jammer van die rode zwemjongens en meisjes, maar ja, je kunt niet alles hebben, nietwaar? Liefs, Hermine

• 06 April 2012 - 13:16

Ilse:

Nu ik jullie verhalen over Sydney lees, begint het bij mij ook weer te kriebelen. Hoe staat het met de sollicitatiebrieven, die jullie bij ieder bedrijf in Sydney zouden afgeven voor mij. Al iets gehoord? :) Heel veel plezier.

• 06 April 2012 - 13:41

Johannes En Lusan:

Toen ik jullie verhaal las dacht ik meteen naar de vakantie met Ilse terug en dan word ik toch ook wel een beetje jaloers:) Wat is Australië en dan voornamelijk Sydney prachtig. Jammer voor jullie dat het alweer voorbij is. En wat zijn jullie weer krenterig, het is echt zo mooi dat uitzicht vanuit de Sydney tower! maar ja! heel veel plezier bij de bleu mountains. Dit is ook weer erg prachtig. En een tip; jullie moeten de three sisters wel aanraken. Het is misschien een beetje eng op die hoogte maar Ilse heeft het ook gedaan:) Nog heel veel plezier de laatste dagen met de camper.
    Liefs

• 06 April 2012 - 15:30

Oom Rein:

En dan zit de vakantie er al bijna op met naar ik begreep een prachtig slot. Inderdaad, Sydney lijkt volgens de foto's een heel mooie stad. Jan-Herman, vermaak jij je ook wat in ie grote stad, of was de rondrit voor jou toch mooier. Het laatste leekmij wel wat rustiger dan die grote stad. Je zult wel weer moeen wennen als je op de boot terug bent. Hartelijke groeten en verder een goede reis en tot ziens.

• 07 April 2012 - 08:22

Dora:

Ook fijne paasdagen. Pas op voor hazen met een mandje, ze kiezen toch altijd weer het hazepad. Mooi het operahouse, Sander heeft dit ook vele malen gefotografeerd. Hij leest soms even jullie verslagen mee. lfs oant gauw Dora

• 07 April 2012 - 12:59

Geertje:

Ik wens jullie ook hele fijne paasdagen zo ver weg van huis en haard.... Geniet er van want het gaat nu echt snel!
    Liefs,
    Geer

• 07 April 2012 - 17:59

JJD:

Hoi Imy en JH,

we liepen door drukte wat achter met lezen van verslagen en bekijken van foto's. Maar het is allemaal weer prachtig wat jullie beleven en ook aan ons laten zien met de foto's, leuk hoor! We worden steeds nieuwsgieriger naar Australie, maar zullen zelf wel even geduld moeten hebben vooraleer we die kant op kunnen.
    Eerst maar eens een verhuizinkje en een kindje erbij... (ook leuk!)
    Joelle gaat binnenkort haar koffers voor Zuid Afrika pakken; vertrekt 13 april. Jorrit en David willen stiekem wel mee in de koffer natuurlijk.

Als jullie terugkomen, hopen we weer bij te kunnen kletsen en alle foto's te kunnen bekijken.

Fijne Paasdagen daar gewenst!

Liefs en groetjes,
    Jorrit, Joelle en David.