Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imy Zanden - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Door: imyenjh

Blijf op de hoogte en volg Imy

19 Maart 2012 | Australië, Sydney

Maandag 12 maart zijn we met de boot van Melbourne naar Tasmanie gegaan. Vertrek 09.00 uur en aankomst 18.30 uur. Helaas moesten wij alle fruit en groente afgeven want ze zijn bang dat je anders ziektes mee naar het eiland brengt. Daar ging onze voorraad van een week. De reis was verder prima. ’s Avonds nog 100 km naar de camping in Lausceton gereden. Hier hadden ze voor de campinggasten een kruidentuin aangelegd zodat wij toch nog een salade bij de spaghetti konden maken.
Dinsdag 13 maart naar de Gataract Gorge Reserve geweest Dit is een kloof waaroverheen een stoeltjeslift is gemaakt van 400 meter lang zonder ondersteuning. (langste ter wereld) Prachtige wandeling gemaakt. Je kwam ook langs een waterkracht centrale uit 1850. Daarna nog d.m.v. een rondwandeling de stad bekeken.
Op naar de bay of fires waar je vrij mag kamperen. We moesten 158 km rijden waar we uiteindelijk 4 uur over deden omdat de weg niet rechtstreeks ging maar via ontelbare haarspeldbochten de bergen over moest. Het maakte veel goed dat we daarna een prachtige plek aan zee hadden. Nog vlug gebruik gemaakt van de buiten bbq van de camper want om 21.00 uur is het aarde donker.
Woensdag 14 maart. ’s Morgens werden wij verrast door een schitterende zonsopgang. Heb zeker 30 foto’s gemaakt Prachtig die zon en dan die golven ervoor. Hier zou je wel weken kunnen blijven. Naar Binolang gereden om te kijken waarom het hier bay of fires heet. De rotsen hebben allemaal een rode aanslag. Heel apart gezicht. Daarna naar Bicheno. Hier hebben wij de Blowhole bekeken. Als er een golf aan komt spuit het water uit de rotsen. Wij hadden dus alles mee deze dag. Zelfs het weer want het is 27c en dat is hier erg uitzondelijk in de herfst. Om 15.30 uur een camperplaats uitgezocht in het Freycinet Nat. Park. Wij hebben aan boord een natuurparkenpas gekocht voor 50 euro en nu mag je alle 19 parken bezoeken en je mag er met de camper vrij kamperen.
Donderdag 15 maart starte met lichte regen. Wij hebben een prachtige bergwandeling naar het uitzichtpunt van wine glass bay gemaakt maar boven liepen we in de mist dus hebben niets van het beloofde mooie uitzicht gezien. Onderweg kwamen we nog een kleine kangaroo tegen die zich liet aaien. Vanaf 14.00 uur bleef het regenen en zijn we in 3 uur naar het meest zuidelijke punt gereden dat wij deze vakantie zullen aandoen. Port Arthur. Van 1833 tot 1877 zaten hier 12.000 gevangenen hier hun staf uit. Voor de kust ligt het Isle of the dead waar de gevangenen werden begraven. Nu is het een prachtig natuurgebied met een ruige kust en ruim 30 gevangenisruines.
Vrijdag 16 maart hebben wij besloten om een dag langer op de camping te blijven staan omdat het hier zo mooi is. De Tasmaanse wallaby’s lopen hier ’s avonds over de camping. Zijn naar de voormalige gevangenis gereden maar moesten een hele excursie mee maken met een boot tochtje en daar hadden wij geen zin in. Dus van buiten af foto’s genomen. Daarna rond gereden en van de prachtige rotsen genoten.
Zaterdag 17 maart naar de markt in Hobart geweest. Heel kleurrijk. Troffen het want er waren ook allemaal oude auto’s. Verder een rondwandeling door de stad gemaakt en via de haven waar nog oude schepen lagen terug naar de camper gelopen. Nog naar een prachtige waterval geweest bij Cradle park en hebben toen besloten om de kortste weg naar Devenport te nemen want via het park zou ons dat nog 6 uur kosten.
Zondag 18 maart overnacht op een heel klein kerkpleintje. Je had er zelf water en stroom. Ontmoeten daar een engels man van onze leeftijd die alleen met een tentje de hele wereld over zwier. Hij begon het ’s nachts te koud te vinden in Tasmanie en dacht er overna om nu naar Azie of Afrika te gaan. Af en toe werkte hij wat als kok en daarna kon hij weer verder.
Rustig naar de boot in Devenport gereden en een prima overnachting aan boord gehad.

• 19 Maart 2012 - 08:10

Oom Rein :

Jullie hebben al heel wat gezien, heb geen idee hoe groot Tasmanie is maar gezien het verslag moet het wel groot zijn. Hartelijke groeten uit Leeuwarden. [ Fijn dat het met Senna goed gaat bij je vriendin.]